יום שישי, 21 ביוני 2013

חרדת ציפיית - הרעש שלפני הסערה

חרדת ציפייה היא הרעש שלפני הסערה. דוגמה: אני מתכוון להתקשר אליה בפעם הראשונה - היא כבר נתנה לי את הטלפון - אבל אני דוחה את את הטלפון עוד ועוד - כי אני לא יודע מה להגיד ואני מפחד שהשיחה לא תזרום ואני יודע שאם כבר אקבע איתה לצאת לאנשהו - זה רק יסבך אותי עם החרדה הבאה - הדייט. דוגמה נוספת: סמינר באוניברסיטה. בעוד שבועיים עלי להציג לאנשים בקורס פרזנטציה בנושא. מה הם יחשבו עלי? כולם יראו מי אני - שאני סמרטוט חסר ביטחון -  יראו שהקול של רועד . איך אני יכול להתחמק מזה?
חרדת ציפייה הורסת לנו את החיים כי היא לא עוזבת אותנו. עוד לפני שקרה משהו היא מזמזמת לנו במוח ולא נותנת מנוח.
אז מה אפשר לעשות כנגד חרדת ציפייה? אפשר לעשות. אם אפשר להתקשר אליה - להתקשר כבר עכשיו. להתכונן לפרזנטציה היום ולדעת את הנושא על בוריו. ואם אין מה לעשות אז חשוב להבין שיש דברים שאין לנו שליטה עליהם ואין טעם להקדיש להם מחשבה ותשומת לב מיותרים.
מפלצת החרדה - מה קורה אם מקדישים לה תשומת לב ואיך לעצור אותה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה